U bent hier:Home Onderwerpen Betalen van een boete of maatregel  Betaalgegevens

Een boete betalen

U wilt een boete betalen. Dat kan op verschillende manieren. Hier leest u hoe.

1. iDEAL

Wilt u een verkeersboete (letter M rechtsboven op uw boete) betalen? Dat kan veilig en gemakkelijk met iDEAL in het Digitaal Loket CJIB.
Log hiervoor in met uw Digid.

2. Internetbankieren

Tips voor het betalen van een boete via internetbankieren:

  • Betaal op tijd
    Op uw boete staat een vervaldatum vermeld. Uw betaling moet voor die datum op de rekening van het CJIB zijn bijgeschreven.
  • Betaal het juiste bedrag
    U moet behalve het boetebedrag ook administratiekosten betalen. Betaal het volledige bedrag en voorkom daarmee een aanmaning met een verhoging.
  • Vermeld het juiste betalingskenmerk
    Op uw boete staat altijd een CJIB-nummer. Dit 16-cijferige nummer is ook het betalingskenmerk van uw boete.
  • Maak uw boete over naar het juiste rekeningnummer (IBAN)
    Het IBAN staat op de acceptgiro die u van ons ontvangt.
    Bent u de acceptgiro kwijt? Via onderstaande link vindt u het juiste IBAN.

Bent u de boete kwijt en weet u niet welk bedrag u moet betalen of wat het CJIB-nummer van uw boete is? Ga dan naar het Digitaal Loket CJIB als u een verkeersboete moet betalen.
Moet u een andere boete betalen? Bel ons dan.

Controleer de ingevulde gegevens
Controleer altijd of u het juiste bedrag en betalingskenmerk hebt ingevuld. Het is uw verantwoordelijkheid om de volledige sanctie, inclusief administratiekosten, goed en op tijd te betalen. Bij een vergissing krijgt u geen waarschuwing maar direct een aanmaning met een verhoging.

3. Contant

U kunt uw boete alleen contant betalen op een vestiging van GWK Travelex.
Houd er rekening mee dat het drie werkdagen kan duren voordat uw betaling is bijgeschreven op de rekening van het CJIB.

Contante betaling > 20.000 euro
Wilt u een contante betaling doen van meer dan 20.000 euro? Neem dan contact op met GWX Travelex, locatie Amsterdam Airport Schiphol.