Betalingsregeling Hebt u een vraag over uw betalingsregeling? Log dan in met uw DigiD en regel het makkelijk zelf

Ik ben het niet eens met een aanmaning

U hebt een brief van ons ontvangen waarin staat dat u een hoger bedrag moet betalen voor een boete uit Nederland. 

Woont u in Nederland?

Kijk dan op onze Nederlandse website,
of neem contact met ons op.

Moet u een hoger bedrag betalen en bent u het daar niet mee eens? Dan zijn twee situaties mogelijk:

  1. U hebt niet eerder post van ons ontvangen
    Dan is het misschien niet terecht dat u een aanmaning hebt ontvangen. Of dat echt zo is, moeten wij voor u gaan uitzoeken. Vul daarvoor dit formulier in.
    Wij kijken het dan na en sturen u opnieuw een brief. Daarin staat hoe het verder gaat.

  2. U hebt de boete ontvangen en betaald
    Dan hebt u te laat betaald, of hebben wij uw betaling niet ontvangen. Als u contact met ons opneemt, kijken we met u mee.

Rijdt u in een lease- of bedrijfsauto?
En bent u geflitst? Dan sturen wij de boete naar uw leasemaatschappij of het bedrijf waarvan de auto is. In Nederland is de kentekenhouder verantwoordelijk voor de betaling. Neem voor de afhandeling contact met hen op.

Hoe berekenen wij het bedrag van uw aanmaning?

Hoe wij de aanmaningskosten moeten berekenen, staat in de wet.

Staat er een letter M op uw brief? Dan is de eerste verhoging 50% van het boetebedrag. De tweede verhoging is 100% van het boetebedrag + het bedrag van de eerste verhoging.

Voorbeeld

U hebt een boete gekregen van€ 50
Eerste aanmaning€ 75 = € 50 x 1,5
Tweede aanmaning€ 150 = € 50 x 3


Staat er een letter O op uw brief? Dan is de eerste verhoging €20. De tweede verhoging is 20% van het bedrag van de eerste verhoging (minimaal €40).

De administratiekosten betaalt u één keer.