In 3 stappen uw verkeersboete betalen wanneer het u het beste uitkomt
Vanaf nu kunt u de betaling voor een verkeersboete via iDEAL inplannen. Hier leest u hoe u dat in drie stappen regelt.
Hebt u een verkeersboete gekregen? Dan kunt u die al gemakkelijk met iDEAL direct betalen in ons Digitaal Loket.
Vanaf nu kunt u in het Digitaal Loket de betaling ook inplannen via iDEAL. Zo kunt u betalen op het moment dat het u het beste past.
U kunt hiervan gebruik maken, als u een rekening hebt bij een van deze banken:
- Rabobank
- ING Bank
- ABN AMRO Bank
- SNS Bank
- Regiobank
- ASN Bank
Hoe kunt u de betaling van uw boete inplannen?
Stap 1: Ga naar het Digitaal Loket
U doet dit via de knop in de paarse balk bovenaan op cjib.nl:
Afbeelding
![](/sites/default/files/styles/large/public/dl_cjibnl.png?itok=piqUh5U-)
U moet hiervoor inloggen met uw DigiD.
Stap 2: Klik op de boete waarvoor u de betaling wilt inplannen
Afbeelding
![](/sites/default/files/styles/large/public/2_openstaande_boetes_dl.png?itok=8uSMYoAK)
Stap 3: Kies “Betaling inplannen”
Afbeelding
![Betaling inplannen in Digitaal Loket](/sites/default/files/styles/large/public/2023-05/650x%20Betalen%20-%20DigiD%20ingelogd.jpg?itok=reED1c5s)
U kunt nu via de bekende iDEAL-schermen de betaling op een datum in de toekomst regelen.
Hebt u het geregeld?
In het Digitaal Loket staat voor de boete nu een icoontje van een kalender:
Afbeelding
![](/sites/default/files/styles/large/public/4_kalender.png?itok=XhhNO5bE)
Wilt u nog iets veranderen?
Wilt u de betaling annuleren? Of wilt u de betaaldatum toch nog veranderen? Dat kan in de internetomgeving van uw bank.