Betalen verkeersboete nu ook inplannen via iDEAL

Leeuwarden, 25 augustus 2020, 14:15 uur — Het CJIB optimaliseert continue zijn dienstverlening. Digitaal betaalgemak is daar een onderdeel van. Het was al mogelijk om in het Digitaal Loket een boete direct met iDEAL te betalen. Daarnaast is er nu ook de mogelijkheid de betaling in te plannen op een latere datum.

In 1x alles geregeld

Het CJIB biedt in het Digitaal Loket twee betalingsmogelijkheden met iDEAL: direct of ingepland. Wilt u niet direct betalen, maar op een later moment dat u beter uitkomt, dan kunt u tegenwoordig uw betaling inplannen. Deze laatste mogelijkheid is nieuw. De datum waarop de betaling wordt ingepland, is altijd voor de vervaldatum van de boete. Te laat betalen kan dus niet. Deze nieuwe mogelijkheid kan gebruikt worden door mensen die een rekening hebben bij de grotere banken (Rabobank, ING, ABN AMRO, SNS, Regiobank en ASN).

Het inzien van de overtredingsgegevens zoals de eventuele foto en het inplannen van een betaling kan in een bezoek aan het Digitaal Loket geregeld worden.

Ruime meerderheid positief

Om deze service te kunnen realiseren werkt het CJIB samen met Online Betaalplatform en Currence. Online Betaalplatform heeft deze innovatieve dienst ontwikkeld en het CJIB is één van de eerste organisaties die van deze dienst gebruik maakt. Uit de ervaringen van gebruikers blijkt dat 80% van de mensen positief is over deze service.

Naar boven