Betalingsregeling Wilt u een betalingsregeling afspreken? Of wilt u informatie over de regeling die u hebt afgesproken? Log dan in met uw DigiD

Bent u het er niet mee eens dat wij een deurwaarder hebben ingeschakeld voor uw verkeersboete?

Als u een verkeersboete moet betalen, krijgt u eerst brieven en aanmaningen van ons. Betaalt u niet op tijd of niet het hele bedrag? Dan vragen wij een deurwaarder om ons te helpen. Hij moet ervoor zorgen dat u betaalt. Daarvoor krijgt u een dwangbevel van hem. Dit is een brief waarin staat om welke boete het gaat en wanneer u moet betalen. Bent u het hiermee niet eens, dan kunt u hierover een brief schrijven. 

Wat doet u als u het niet eens bent met de deurwaarder?

  • Schrijf een brief waarin staat waarom u het er niet mee eens bent dat wij een deurwaarder inschakelen. 
  • Op het dwangbevel van de deurwaarder staat waar u uw brief naartoe moet sturen. Doe dit binnen twee weken nadat u het dwangbevel hebt gekregen.
  • Heeft de deurwaarder binnen deze twee weken al iets gedaan? Heeft hij uw spullen verkocht of uw geld gekregen van uw werkgever, uitkeringsinstantie of bank? Verstuur uw bezwaarschrift dan binnen zeven dagen nadat u het dwangbevel hebt gekregen.

De rechter behandelt uw brief. Hiervoor moet u kosten betalen. Hebt u een laag inkomen? Vraag dan in uw brief of u minder hoeft te betalen.

 

Meer informatie

Bekijk ook

Wat voor soort boete heb ik?

Op onze brieven staat vaak rechtsboven een letter. U kunt daarmee zien welke boete u hebt gekregen.