Ik heb een klacht

Bent u niet tevreden over het CJIB? Hebt u bijvoorbeeld verkeerde informatie gekregen? Of vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een medewerker van het CJIB? Dan kunt u een klacht indienen.

U kunt online een klachtformulier invullen, ons bellen of een brief schrijven.

1. Vul online ons klachtformulier in

2. Bel ons

Bel ons op 058 215 95 55 om uw klacht door te geven. Een klachtbehandelaar belt u zo snel mogelijk terug. Hij of zij kijkt dan samen met u of we uw klacht kunnen oplossen.

3. Schrijf ons een brief

Stuur uw brief naar:

Centraal Justitieel Incassobureau
Directie I&I - Informatiecentrum
o.v.v. klacht
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

  • Zet altijd uw adres en telefoonnummer in de brief.
  • Gaat het in uw klacht (ook) over een boete? Vermeld dan het CJIB-nummer van de boete in uw brief.
  • Schrijft u de klacht namens een bedrijf? Zet dan ook uw eigen naam in de brief.

Wat gebeurt er nadat u uw klacht heeft doorgegeven?

We proberen eerst binnen enkele werkdagen met u te bellen om uw klacht te bespreken. Vaak kunnen we een klacht dan meteen oplossen. Lukt dat niet? Dan leggen we aan u uit hoe het verder gaat.

Bent u niet tevreden over hoe wij uw klacht hebben behandeld?

Dan kunt u een klacht over ons indienen bij de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman behandelt klachten over bijna alle organisaties van de overheid.
U kunt uw klacht over ons sturen naar:

De Nationale Ombudsman
Antwoordnummer 10870
2501 WB  Den Haag

 

 

Vindt u deze informatie duidelijk?
Uw reactie mag maximaal 250 karakters tellen.
Naar boven