Ik heb een klacht

Bent u niet tevreden over de manier waarop u door het CJIB bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Geef duidelijk aan waar uw klacht over gaat.

Wij willen de klacht graag telefonisch met u bespreken. Wilt u daarom op het klachtformulier aangeven of u dit wilt?

Bent u het niet eens met de boete?

Dan hoeft u geen klacht in te dienen.
U kunt in dit geval bezwaar, beroep of verzet instellen.

Wilt u de klacht gelijk versturen?

Dan kun u het formulier hieronder invullen en digitaal versturen.

•    Een klacht indienen

Belt u ons liever?

Dan kunt u uw klacht per telefoon doorgeven op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. Ons telefoonnummer is 058 215 95 55.

Schrijft u liever een brief?

U kunt uw klacht per brief sturen naar:

Centraal Justitieel Incassobureau
Directie I&I - Informatiecentrum
o.v.v. klacht
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

Vergeet niet in uw brief uw adres- en telefoonnummer en het CJIB-nummer van uw zaak te zetten.

Schrijft u de klacht namens een bedrijf? Zet dan ook alstublieft uw eigen naam in de brief.

Hoe snel krijgt u antwoord?

Wij proberen uw klacht binnen vier weken af te handelen.

Als wij uw klacht hebben ontvangen, proberen we eerst met u te bellen om de klacht te bespreken. Als u hebt aangegeven dit niet te willen, doen we dat niet.
Soms kunnen we uw klacht meteen oplossen. Lukt dat niet, dan legt de klachtbehandelaar aan u uit hoe het verder gaat.

Als u wilt, kunt u uw klacht mondeling toelichten.

 

Naar boven

Elke boete een andere letter

Op onze brieven staan vaak letters. U kunt hieronder zien hoe de boete heet.
Verkeersboete / Mulder
Premie zorgverzekering
Strafbeschikking / OM afdoening
Geldboetevonnis / Strabis
Schadevergoedingsmaatregel
Ontnemingsmaatregel
Europese boete
Kostenveroordeling huurcommissie
Transactievoorstel / Trias
Voorbeeld beschikking verkeersboete
Sluiten

Dutch visitor

International visitors

This will take you to another section of our site with
information specifically for international visitors.
Sluiten