Ik heb een klacht

Bent u niet tevreden over de manier waarop u door het CJIB bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Geef duidelijk aan waar uw klacht over gaat.

Wij willen de klacht graag telefonisch met u bespreken. Wilt u daarom op het klachtformulier aangeven of u dit wilt?

Bent u het niet eens met de boete?

Dan hoeft u geen klacht in te dienen.
U kunt in dit geval bezwaar, beroep of verzet instellen.

Wilt u de klacht gelijk versturen?

Dan kun u het formulier hieronder invullen en digitaal versturen.

•    Een klacht indienen

Belt u ons liever?

Dan kunt u uw klacht per telefoon doorgeven op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Ons telefoonnummer is (058) 215 95 55.

Schrijft u liever een brief?

U kunt uw klacht per brief sturen naar:

Centraal Justitieel Incassobureau
Directie I&I - Informatiecentrum
o.v.v. klacht
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

Vergeet niet in uw brief uw adres- en telefoonnummer en het CJIB-nummer van uw zaak te zetten.

Schrijft u de klacht namens een bedrijf? Zet dan ook alstublieft uw eigen naam in de brief.

Hoe snel krijgt u antwoord?

Wij proberen uw klacht binnen vier weken af te handelen.

Als wij uw klacht hebben ontvangen, proberen we eerst met u te bellen om de klacht te bespreken. Als u hebt aangegeven dit niet te willen, doen we dat niet.
Soms kunnen we uw klacht meteen oplossen. Lukt dat niet, dan legt de klachtbehandelaar aan u uit hoe het verder gaat.

Als u wilt, kunt u uw klacht mondeling toelichten.

 

Naar boven

Elke boete een andere letter

Op onze brieven staan vaak letters. U kunt hieronder zien hoe de boete heet.
Verkeersboete / Mulder
Premie zorgverzekering
Strafbeschikking / OM afdoening
Geldboetevonnis / Strabis
Transactievoorstel / Trias
Europese boete
Kostenveroordeling huurcommissie
Schadevergoedingsmaatregel
Voorbeeld beschikking verkeersboete
Sluiten

Dutch visitor

International visitors

This will take you to another section of our site with
information specifically for international visitors.
Sluiten