Een minnelijke schuldregeling is mogelijk wanneer u met uw cliënt een schuldregelingsovereenkomst hebt afgesloten.
Ook moet u lid zijn van één van onderstaande organisaties:
Vraag voordat u een minnelijke schuldregeling gaat opstarten eerst een Overzicht Schuldhulpverlening op.
Daarna kunt u ook de stabilisatiefase aanvragen.
Dan kan dat tot negatieve beëindiging leiden. Daarom beoordelen wij pas na afloop van de regeling of er sprake is van een positief doorlopen minnelijk traject.
Wij stoppen met het innen van de zaken die we bij de start van de Msnp hebben opgenomen in de regeling. Krijgt uw cliënt tijdens de Msnp een nieuwe boete? Dan moet hij die betalen.
In sommige gevallen is het mogelijk hiervoor een betalingsregeling af te spreken.
Staan op naam van uw cliënt verkeersboetes open, die vallen onder de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv)? Dan kunnen wij de inning van deze vorderingen beëindigen na afloop van een positief en volledig doorlopen minnelijk traject.
Hebben wij daarnaast andere boetes opgenomen in de regeling? En staat daarvan nog een bedrag open? Dan moet uw cliënt dat bedrag als nog betalen. Dat kan – onder voorwaarden – in de vorm van een betalingsregeling. Uw cliënt krijgt daarover van ons een brief.
Maak dan gebruik van het CJIB Businessportaal.
In ons businessportaal kunt u via een veilige verbinding overzichten van saneerbare en niet-saneerbare vorderingen opvragen. U ontvangt die overzichten dan in de meeste gevallen direct. En in geval van een Msnp of Wsnp - traject kunt u in het businessportaal wijzigingen doorgeven.
U kunt het CJIB Businessportaal gebruiken als u eHerkenning met (minimaal) betrouwbaarheidsniveau 2+ hebt. eHerkenning is een inlogsysteem waarmee ondernemers, ambtenaren en organisaties veilig online zaken doen.
Vraag hier eHerkenning aan.
Hebt u eHerkenning en wilt u toegang krijgen tot ons businessportaal? Neem dan contact met ons op.
Het gebruik van het CJIB Businessportaal is (als u eHerkenning hebt) gratis.